Beoordelingsrichtlijnen

DAPARTO – Principes voor het beoordelen van handelaren

De beoordelingen die door klanten op het DAPARTO-platform worden gepubliceerd en de reacties van de leveranciers geven de mening van de beoordelende personen weer. DAPARTO oefent geen volledige controle op de beoordelingen uit. DAPARTO aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de beoordelingen.

De beoordelingen worden uitsluitend in verband met de aankoop via het DAPARTO-platform gebruikt. De publicatie gebeurt ter beoordeling van de op DAPARTO aanbiedende handelaren en de promotie van aanbiedingen.

Regels voor het DAPARTO-beoordelingssysteem

Beoordelingsregels

  1. Beoordelingen mogen alleen worden gegeven op basis van persoonlijke ervaring met de aanbieder.
    1. De beoordeling moet de persoonlijke ervaring met de dienstverlening bij een aanbieder objectief en onpartijdig weergeven en rechtstreeks verband houden met een aankoop via DAPARTO.
    2. De individuele beoordelingscriteria moeten afzonderlijk worden geëvalueerd met betrekking tot de verleende dienst.
    3. De beoordeling mag alleen persoonlijk en niet namens een derde worden afgegeven.
    4. De beoordelingen mogen alleen worden gegeven door personen over wie geen twijfel bestaat over de objectiviteit van de beoordeling.
    5. Beoordelingen door medewerkers van DAPARTO of de betrokken handelaren en hun vertegenwoordigers zijn ook verboden.
    6. Beoordelingen door andere handelaren en diens medewerkers of vertegenwoordigers zijn ook verboden.
    7. Geautomatiseerde beoordelingen zijn verboden.
    8. Het is niet toegestaan om persoonlijke gegevens van handelaren, medewerkers of andere contactpersonen te publiceren. Het is ook niet toegestaan om de inhoud van een schriftelijke dialoog met een handelaar in de beoordeling te publiceren.
    9. Hyperlinks of betekenisloze reeksen cijfers of letters (“11111”, “xx”) zijn verboden.
  2. De inhoud van de beoordelingen is eerlijk en relevant en maakt geen inbreuk op de rechten van derden.
    1. De beoordelingen moeten constructief zijn en een meerwaarde voor anderen hebben.
    2. Het is niet toegestaan om beledigingen, discriminerende meningen en racistische of lasterlijke inhoud te publiceren.
    3. Feitelijk onjuiste beweringen zijn niet toegestaan.
    4. Het is verboden om beoordelingen van andere platforms te kopiëren.

Regels voor becommentariëren van beoordelingen

Handelaren hebben de mogelijkheid om commentaar te geven op ontvangen beoordelingen en zo te reageren op de meningen van klanten.

  1. De antwoorden moeten betrekking hebben op de mening van de klant en moeten op een eerlijke en constructieve manier worden geschreven. Laster, beledigingen, valse verklaringen en elke vorm van racisme zijn verboden.
  2. Er mag geen inhoud uit persoonlijke correspondentie of van andere platforms gekopieerd worden.
  3. De handelaar beschermt de persoonlijke gegevens van de beoordelaar. Het is verboden om personen met naam te noemen of andere informatie te publiceren die het mogelijk maakt om de identiteit van de beoordelaar te achterhalen.

Reclamatie van beoordelingen of commentaren

Indien een beoordeling of een opmerking over de beoordeling inbreuk maakt op onze regels, kan DAPARTO daarvan in kennis worden gesteld. Een korte e‑mail naar klanten@daparto.nl met de concrete beoordeling en de klacht (zo nodig met bewijsstukken) volstaat. DAPARTO controleert ieder klacht en zal zo nodig passende maatregelen nemen, waaronder bijv. het wissen van de beoordeling. De definitieve beslissing omtrent de proportionaliteit van de maatregel neemt DAPARTO.

In het geval van een verzoek om informatie van een autoriteit voor strafvervolging en toezicht in verband met een strafrechtelijk onderzoek of de verdenking van een strafbaar feit dan wel wederrechtelijke handeling, zullen wij de aangevraagde en beschikbare persoonsgegevens aan de autoriteiten overeenkomstig de privacyregels bekendmaken.

Meer informatie over onze omgang met persoonsgegevens vind je in onze privacyverklaring.