1. Home
  2. Alle onderdelen
  3. Aandrijving, assen, vering, wielen
  4. Veerpoot

Veerpoot voor alle auto's

Auto kiezen

Via autocatalogus kiezen

Veerpoot
  • 26.03.2024
    5.00
    Goede prijzen en service.
  • 25.03.2024
    5.00
    gemak van onderdelen vinden en bestellen op een adres is zeer welkom.
    Joseph - Boxtel
  • 21.03.2024
    5.00
    Heeft veel goede prijs en levering
  • 29.02.2024
    5.00
    Bestelproces is gebruikersvriendelijk

Veerpoot voor de populairste fabrikanten

Veerpoot voor alle fabrikanten

Belangrijkste reserveonderdelen in de Aandrijving, assen, vering, wielen

Hoofdcomponenten

Veerbenen voor alle automerken

Bestel jouw nieuwe veerbeen goedkoop online bij DAPARTO

In onze prijsvergelijker vind je een breed aanbod van verschillende veerbenen (ook wel veerpoten genoemd). Om een nieuw veerbeen te bestellen, dien je te weten om welke installatiezijde en de bijbehorende as het gaat. De zoekfunctie helpt je bij het selecteren van het juiste reserveonderdeel zodat je snel en eenvoudig een nieuw veerbeen kunt bestellen. Heb je nog vragen over jouw online-bestelling bij DAPARTO? Neem dan gerust contact op met ons team van experts.

Veerpootlager

Het veerpootlager, ook bekend als het koepellager, is een belangrijk onderdeel van het chassis dat het veerbeen met de carrosserie verbindt. Als onderdeel van het veringssysteem is het veerpootlager grotendeels verantwoordelijk voor het comfort tijdens het rijden. Zonder het veerpootlager zouden hobbels in de weg duidelijk voelbaar zijn. Omdat de trillingen veroorzaakt door oneffenheden worden beperkt, verbetert ook de wegligging, wat ook de veiligheid ten goede komt.

Het veerpootlager bevindt zich op de achter- of vooras de auto. Het ontwerp van de lagers verschilt per as. De veerpootlagers van de vooras hebben als extra taak het ondersteunen van de besturing van de wielen en moeten daarom bijzonder nauwkeurig en wrijvingsarm zijn. Om roterende bewegingen tijdens het sturen mogelijk te maken, bevatten de lagers van de vooras bovendien ook kogellagers. Het veerpootlager van de achteras heeft geen kogellagers nodig en is vast gemonteerd.

Veerpootlager tijdig vervangen

De veerpootlagers worden voortdurend aan zware belastingen blootgesteld. Zo kunnen fysieke krachten zoals trillingen en schokken tijdens het rijden de toestand van de koepellagers verslechteren. Bovendien kan verontreiniging tijdens het rijden, of door bijvoorbeeld strooizout of zand in de winter, de slijtage van de lagers bevorderen. Hierdoor zijn veerpootlagers aan slijtage onderhevig en dienen ze tijdens de levensduur van een auto meerdere keren te worden vervangen. Bovendien zijn veerpootlagers veiligheidsrelevante onderdelen. Wacht daarom niet te lang met vervangen. Wij adviseren om ze elke 75.000 tot 100.000 kilometer te vervangen. Hiermee kunnen schade en mogelijke defecten worden voorkomen.

In principe heb je geen speciaal gereedschap nodig om de veerpootlagers te vervangen. Maar laat de installatie bij twijfel altijd over aan een gespecialiseerd garagebedrijf.

Onze tips

- Uit voorzorg dienen de veerpootlagers na een afstand van ongeveer 75.000 tot 100.000 km te worden vervangen.

- Als zich een defect optreedt, zorg er dan voor dat je onmiddellijk een nieuw veerbeen installeert of laat installeren - anders komt de veiligheid in gevaar.

- Je kunt de veerpootlagers over het algemeen zelf vervangen - maar als je niet zeker bent of weinig ervaring hebt, is het beter om het bij de garage te laten doen.

Topauswahl Veerpoot

Let op: Controleer of het door DAPARTO geïdentificeerde onderdeel daadwerkelijk overeenkomt met het gezochte onderdeel. Eventueel is aanvullende informatie nodig om ervoor te zorgen dat het gekozen onderdeel in de gewenste auto past. Bij vragen helpen we je graag.

Alle prijzen zijn in euro incl. BTW en evt. excl. verzendkosten en andere prijscomponenten. Tussentijdse wijzigingen van de prijzen en rangschikking mogelijk.

Heeft u nog vragen ?: klanten@daparto.nl of schrijf ons op ons contactformulier
4.64 van 5.00 sterren

www | daparto-web

isAndroid: no

isIOS: no